Про мене

Власний особистісний і педагогічний портрет

Мабуть, у житті кожної людини настає такий момент, коли хочеться щось змінити, щоб повноцінно працювати і навіть творити. Так трапилося і зі мною: захотілося уникнути одноманітності, шаблону, захотілося позбавити учнів необхідності зазубрювати визначення і правила. Тому і вибрала дуже цікаву, як на мене, проблему «Урізноманітнення уроків української мови та літератури як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів», над якою працюю впродовж багатьох років.

Вважаю, що сучасному педагогові необхідно вибрати те «зерно», що дасть змогу створити свою міні-методику. А у творчого вчителя і учні прагнутимуть до творчості. Моє педагогічне кредо «Учитель – це доля, покликання, творчість». Намагаюся бути саме таким наставником і дуже люблю свою роботу.

У своїй педагогічній практиці використовую такі методи і прийоми, які б зробили мій урок цікавим, прагну досягти максимального взаєморозуміння і співпраці зі своїми вихованцями. На жаль, серед них є такі, які не вміють зв’язно й логічно передавати власні думки, «будувати» текст, надають перевагу «калькуванню» чужих думок. Тому ретельно готуюся до кожного заняття, продумуючи його хід. Креативне мислення є хорошим інструментом для розвитку мовленнєвих знань, умінь, навичок. Використовую такі завдання: «Запитання в подарунок», «Розмалюй моє речення», «Мислитель» (складання сенкану), «Я бачу слово»…

Застосовуючи інтерактивне навчання, маю змогу значно збільшити відсоток засвоєння учнями інформації. Залежно від мети уроку та форм організації практикую проведення інтегрованих уроків: урок-змагання (вікторина, мовний турнір),усний журнал, урок-казка, навчальні ігри «Виправ мене», «Загадки-жарти», «Цікаві букви та хитрі звуки»…

Важливу роль у моїй роботі відіграє метод проектів. Ця форма роботи допомагає і мені, і моїм школярам узагальнювати, повторювати, систематизувати і створювати нове на основі вивченого. Прикладом можуть слугувати презентації «Франковими стежками», «Творчість І.Франка», «Творчість Л.Українки».

Також використовую узагальнювальні асоціативні схеми, які, на мою думку, сприяють швидшому і стійкішому запам’ятовуванню навчального матеріалу. Кожен мовознавчий розділ асоціюється з добре відомим предметом: «Синтаксис» - із потягом, «Морфологія» - з квітами, «Будова слова» - з човником, «Терези» - під час вивчення звукового складу мови…

Ось так рік за роком, крок за кроком надихаю учнів на плідну працю. Звичайно, не все одразу вдається, проте не втрачаю надії та оптимізму. Найкраща нагорода для мене – це коли чуєш від дітей: «Дякуємо за цікавий урок!». А я дякую долі за те, що стала вчителем, що працюю 20 років у дорогій для мене Стрийській ЗШ І-ІІІ ст. № 8 школі, є класним керівником учнів 9-го класу (яких дуже люблю, а вони, сподіваюсь, мене). Дякую також усім, хто зустрічається на моїй життєвій стежині, адже кожен мені щось дарує: мудре слово, пораду, розуміння, щирість, усмішку.

Скоропад Богдана Стефанівна





Немає коментарів:

Дописати коментар